Sunday, February 9, 2014

Dunia Fantasi Doraemon

Assalamualaikum..
Kepada kawan-kawan semua sebelum ni Ierah ada cerita tentang 100 Doraemon Secret Gadget dalam entry sebelum ni. Jadi ierah ada cakap kalau dapat peluang nak pergi sana mesti Ierah nak pergi kan. Biasala nak jadi budak kecik jugak kan.

So, baru-baru ni dapat la peluang yang tak diduga ada member Ierah nak bawak pi sana. Ierah ajak la family Ierah sekali. Rasanya dah ramai yang dah ke sanakan. Jadi dah tahu keadaan dalam viva mall tu.
     Kebanyakkan pelawat yang datang mestilah bergambar untuk dijadikan kenagan masing-masing. Tak kiralah yang dewasa or kanak-kanak. Yang dewasa pun dah jadi kanak-kanak pulakdaa.. melebih-lebih pulak kalau tangkap gambar. Bukan nak cakap orang, untuk diri sendiri sebenarnya. Hehe
     Kenapa Ierah cakap macam fantasy. Sebabnya bila dah masuk dalam tu step perjalanan yang pertama korang akan masuk dalam mesin masa. Lepas tu, permulaan cerita bagaimana Doraemon yang mulanya berwarna kuning bertukar menjadi biru apabila kehilangan telinga disebabkan digigit tikus. Jadi korang pun dah tahu tu. Tak payah susah-susah Ierah cerita.



Dalam banyak-banyak patung doraemon patung ni yang mak Ierah suka. Dia cakap kesian dekat doraemon. Ape yang dikesiankan pun tak tahulah.
Ha.. mai sini, mai sini. Kita buat macam rumah sendiri. Okay, sebenarnya kalau nak masuk tempat ni ada peraturan. Bukan main redah ja. Pengunjung tak boleh pegang patung ni sesuka hati, tak boleh duduk dekat tempat yang dilebalkan tempat yang tak boleh duduk jangan duduk. Tapi ada tempat yang boleh pengunjung masuk. Nak duduk ka, nak baring ka (yang ni aku tak tau korang berani buat ke tidak) janji bukak kasut. Macam dalam gambar yang Ierah ambil tu.


Yang ni terlebih sudah postnye.


tata semua. Opss jangan lupa kalau berminat pergi la sekarang sebelum tarikh berakhir.
Assalamualaikum ^_^

7 comments:

  1. heeeeeee bestnyaaaaaaaaa
    sangat comel aaaaaaaaaaaaa

    ReplyDelete
  2. wah!!! bestnya! nak juga pergi ke dunia Doraemon ni!!

    ReplyDelete
  3. kat mana ni Ierah? nak lah pegi jugak hihi...

    ReplyDelete
  4. bestnyer ! kalau bawak anak, confirm mama lagi hover dari anaknya ! heehhe

    ReplyDelete