Wednesday, December 24, 2014

Kongsi Mimpi

Assalammualaikum. Hai. Pernah tak di dalam hidup korang mengalami mimpi yang sama dengan seseorang. Jika aku cakap dengan seseorang perkara ni boleh menjadi mustahir. Eh, tak masuk dek akal la. Mana boleh. Kau biar betul. Itu pertanyaan yang akan diterima.

Kisah ni berlaku sewaktu aku berumur 5 tahun. Haa.. lagi la tak percaya kan. Mostly aku bukan jenis pelupa tentang sejarah kecil-kecil aku. I’m still remember. Waktu tu aku tido petang sama dengan akak aku yang tengah. Biasanya budak-budak ni bila ada masa mesti tidur petang. Nak dekat senja berambat satu kampung. Waktu tu aku tinggal dekat Pasir Salak. Mak aku jururawat dekat klinik desa tu.

Situasi imiginasi mimpi aku ni aku bermain dengan kawan-kawan kampung dekat halaman rumah aku je. Waktu tu ada seekor gorila besar datang kejar kami. Okay, stop gelak. Sebab aku tau korang akan gelak dan cakap tentang aku.

Gorila tu Berjaya tangkap akak aku yang sulong dia bawa lari akak aku ke atas pokok limau dekat rumah aku tu. Disebabkan terlalu panik aku menangis-nangis dengan akak aku yang tengah nak akak aku balik. Tapi tak Berjaya.

Tiba-tiba aku tersentak dari tidur sama dengan akak aku yang tengah tu. Jadi aku dengan akak aku yang tengah berlari keluar rumah dalam keadaan bertolak-tolak. Bila sampai ke pokok limau aku tengok tak ada apa-apa yang jadi.

Satu persoalan yang terkeluar dekat akak aku. “awat hang lari keluar” jadi aku cakap la “ ada gorila tangkap intan. Dia bawak lari naik atas pokok limau”. Akak aku cakap tu mimpi dia hang tiru mimpi aku. Waktu tu aku cerita dekat akak aku yang tengah tentang mimpi aku dan kami mengalami mimpi yang sama.

Di akhir penyudahannya, aku dengan akak aku bergaduh nak betulkan mimpi yang kami alami. Sebenarnya akak aku yang sulung dia baru balik dari mana entah aku tak ingat. Tapi kami cerita balik tentang mimpi kami. Nak tau responds dia. Sangat menyakitkan hati. Dia buat tak endah je. Menyesal sangat-sangat. Hahaha.


Korang tahu aku seorang yang suka berangan-angan. Dan aku sedang mengejar angan-angan aku ni supaya menjadi kenyataan.

Hye you all. Jika mempunyai cerita menarik sila linkkan di comment saya. ^_^


1 comment:

  1. Tak mustahil utk terjadi. Saya sendiri sudah bertahun2 berkongsi mimpi yg sama dgn seseorang. Ini betul terjadi dan setiap satu mimpi itu masih saya ingati sehinggalah ke hari ini. Untuk masa akan datang, saya masih ternanti-nanti adakah akan diberi kesempatan oleh Allah untuk berkongsi mimpi dgnnya lagi. Sesungguhnya saya sangat2 menghargai nikmat yg satu ini. Alhamdulillah.

    ReplyDelete