Saturday, January 3, 2015

Bila Nak Tinggi


Assalamualaikum

Selamat tahun baru. Ya..ya. Aku kalau bab tahun baru yang pertamanya aku mesti akan fikir tentang umur aku ni. Dah makin tua. Mesti la kan kita ingat umur kita time tahun baru. Ni jadi bila aku tidur rumah sepupu aku. Dia siap cakap “Muni..Muni malam ni tahun baru. Dah tua dah hang kan. Bila nak Tinggi” my respond like this ??? Sebab tu aku balas balik dekat dia. “Kurangjakkkk!!” Itu tandanya aku sedang marah. Hahaha. Jadi aku cakap dekat dia “Bila nak gemok ni. Kesian aku tengok macam orang Somalia tak cukup makan”.

Persoalan demi persoalan yang berlegar dalam kepala otak aku ni. Bila orang duk Tanya tinggi aku. Hello aku bukannya sepises yang ketot dan terlalu rendah. Bila aku pi office aku ada ja orang yang lebih ketot dari aku. Bukan mau menghina. Aku tak cakap orang ketot lagi. Selalunya bila aku tengok diorang aku akan keeling sampai juling janji jangan diorang perasan. Kecuali akak aku yang tengah aku selalu cakap dia gemok. Sorry aku pun jahat jugak. Bukan aku ni baik sangat. Bila datang time jahat aku balas balik.(Hati tak berapa mulia)



Ni kawan aku. Dia tua setahun dari aku. Kami ni dalam ketegori yang comel  a.k.a  pendek. Sebab aku tak kisah aku beri tahu.

Ada kawan-kawan aku yang rendah or ketot seperti aku ni aku selalu panggil comel. Yes, tak dinafikan orang yang rendah semuanya comel.  Jadi apa kata kita ubah sikit untuk gelaran yang gemuk, hitam pulak. Korang rasa sesuai untuk apa?? Kalau yang gemok ni kita panggil baby. Ish macam geli pulak. Yang gelap kita panggil si manis. Baulah diorang tak terasa hati.

Jadi kesimpulan dari sembang-sembang kosong ni boleh mendapatkan idea dan kebaikan kepada korang semua. Jangan selalu melihat orang melalui paras rupa. Walaupun tak cantik seperti model tetapi mereka baik.

Stop Talking about people, Thinks about your self. Assalam.

2 comments: